Care este legătura între cârligele de pescuit Mustad, Arrow International, nălucile Berti și Kevin VanDam?
Știați că unul din patru cârlige de pescuit vândute în lume este realizat de Mustad? Știați că Mustad a achiziționat firmele Live Target și Tuf-Line? Știați că Kevin VanDam a câștigat competiția Golden Hook Mustad în anul 2005? Știați că, în curând, nălucile metalice Berti, montate cu ancore Mustad Ultrapoint KVD vor fi disponibile în magazinele Arrow? Știați că în ciuda scumpirilor din ultima vreme prețurile la cârligele de pescuit Mustad au rămas neschimbate? Aoleu, dar multe nu știați. Păi eu ce să vă fac dacă nu citiți zilnic, din scoarță-n scoarță blogul AndyArif.ro, site-ul RapitoriMania.ro, pagina de Facebook, postarile de pe Instagram și videoclipurile de pe YouTube! Era să uit, am și Tik-Tok.
De la Eugen German citire despre cârligele de pescuit Mustad
“Începând pescuitul în regimul socialist, primele cârlige de pescuit pe care le-am folosit au fost – desigur – celebrele “cioc de papagal” produse la Sibiu. După 1990 am avut primul contact cu cârligele occidentale de calitate produse de firma Mustad și importate în România de către Arrow International. Diferența de calitate dintre Mustad și cârligele la care pescarii români aveau acces înainte de 1990 era una uriașă, în acest fel reușind să se impuna rapid în topul preferințelor pescarilor. Probabil că o consecință a acestui succes de piață, Mustad a demarat o competiție foarte celebră în rândurile pescarilor din acea perioada care premia capturile record din cele mai reprezentative specii de pești din apele de la noi. Festivitatea de premiere și decernarea Trofeului Mustad era unul dintre cele mai importante evenimente ale tagmei pescărești autohtone din acea perioada.
Ca fabricanți de năluci, produsele firmei Mustad ne-au atras atenția odată cu semnarea parteneriatului cu Kevin Vandam și lansarea seriilor de ancore și cârlige Ultrapoint cu semnătura acestuia. Chiar dacă unii pescari consideră că produsele japoneze sunt singurele care merită folosite cu încredere, noile serii de cârlige Mustad Ultrapoint KVD rivalizează în mod cert cu acestea din punct de vedere al calității, beneficiind de un oțel carbon de înaltă calitate, de acoperire Black Nickel cu rezistență de patru ori mai mare la coroziune decât acoperirile clasice și cu vârful ascuțit electrochimic.
Din acest motiv, am decis că oscilantele pe care le vom lansa în această primăvară împreună cu firma Arrow International să fie echipate cu ancore Mustad Ultrpoint Black Nickel, de a căror calitate vor avea ocazia să se convingă toți pescarii de spinning care vor avea încredere să le folosească.”
Eugen German – Berti
A fost odată, ca niciodată, trofeul Mustad, Cârligul de aur
Trofeul Golden Hook a fost introdus în 1967 de către firma Mustad. Această competiție deschisă tuturor pescarilor sportivi se desfășura în 32 de ţări și marele premiu era acordat doar o dată pe an în fiecare ţară, celui mai bun competitor. Trofeul Mustad Golden Hook, sponsorizat de Mustad și Arrow International, a fost găzduit în România timp de peste 20 de ani de revistele Pescar Modern, Aventuri la Pescuit, SuperPescar, apoi de site-ul PVTV până în anul 2014.
Concursul se adresa tuturor pescarilor care pescuiau pe teritoriul Romaniei și se premiau fotografiile celor mai mari capturi din 12 specii diferite. Concursul avea la bază fotografiile noi, înregistrate în fiecare lună, autorii celor mai valoroase capturi pentru fiecare specie în parte fiind premiați cu echipament de pescuit constând în carlige. Marele câștigător al Trofeului Mustad, respectiv concurentul care acumula cel mai mare număr de puncte, din specii diferite, era premiat cu Cârligul de Aur.
Cârligul premiu, înrămat, era produs manual, 36 cm lungime și acoperit cu aur de 24 carate. Acesta era o versiune sofisticată, o copie fidelă a unuia dintre cele mai mari cârlige de pescuit produse comercial, ref Mustad 4480, dimensiune 19/0, iniţial făcut pentru pescuitul rechinilor.
De la introducerea Trofeul Mustad Golden Hook în 1967, au existat peste 100 de câştigători din 32 de ţări diferite care au devenit automat membri exclusivi ai Golden Hook Club. Celebrul pescar profesionist Kevin Van Dam a fost câștigătorul trofeului în anul 2005.
De fapt, totul a pornit de la un cârlig de pescuit
Un tânăr absolvent al unei facultăți de marketing se duce la un supermarket să se angajeze. Managerul îl întreabă neîncrezător:
– Ai ceva experiență în vânzări?
Tânărul răspunde repede:
– O, da, în perioada facultății am fost comis voiajor.
Puțin cam sceptic, dar având totuși nevoie de personal, managerul îi spune tânărului:
– Bine, ești angajat! Începi de mâine, iar la sfârșitul programului am să vin să văd cum te-ai descurcat în prima ta zi. În funcție de asta, am să îți definitivez contractul sau nu.
Zis și făcut. A doua zi se prezintă omul la treabă, își vede de-ale lui, iar la sfârșitul programului vine managerul și îl întreabă:
– Ei, câte vânzări ai făcut astăzi?
– Una, răspunde tânărul.
Managerul:
– Cum? Numai una? Media de vânzări pe angajat la noi este de 20-30 pe zi! Nu e bine deloc. De cât ai vândut?
Tânărul:
– De 950.150.237 de lei și 50 de bani.
Managerul:
– 950.150.237 de lei și 50 de bani? Da’ ce i-ai vândut?
– Mai întâi i-am vândut un cârlig mic de pescuit, din ăla de 50 de bani. După aia i-am vandut unul de dimensiune medie. Dupa aia i-am vândut o lansetă. Pe urmă l-am întrebat unde merge să pescuiască și mi-a zis ca pe lac, asa ca i-am spus că-i trebuie o barcă. Prin urmare, am fost la raionul de specialitate și i-am vândut salupa aia cu două motoare. Pentru că mi-a zis că Honda sa e prea mică pentru a putea să remorcheze salupa, l-am dus la raionul auto și i-am vândut un Jeep Cherokee.
La care managerul, stupefiat:
– Cum, a intrat un tip să cumpere un cârlig de pescuit și tu i-ai vândut o șalupă și un 4X4?
La care tânărul, zâmbind ușor încurcat:
– A, nu… Să vedeți…. Tipul a intrat să cumpere un pachet de tampoane pentru nevastă-sa, iar eu i-am spus că, dacă tot urmează un weekend ratat, ar fi mai bine să se ducă la pescuit!
Despre una, despre alta, despre cârligele de pescuit Mustad, despre Arrow, cu Radu Boloca, marketing manager
“Mustad este printre primele brand-uri pe care le-am cunoscut când am ajuns în firma Arrow Int., în urmă cu 26 de ani. Gama mare de modele, faptul că erau foarte accesibile și mă refer la seriile populare, au contribuit la creșterea brand-ului. Nu degeaba se spune că unul din patru cârlige de pescuit vândute în lume este realizat de Mustad. Nu există un comerciant de echipamente de pescuit, care să nu aibă pe masă aceste cârlige. Timpul a trecut, provocările au fost multiple, atât pentru noi, cât și pentru Mustad, dar un brand puternic rezistă indiferent de greutăți. Nevoia de dezvoltare și extindere pentru Mustad, a adus în portofoliul de produse, pe lângă cârligele populare, produse noi din seriile premium Ultra Point Tournament, năluci soft, voblere și echipamente de calitate foarte bună. Dar Mustad nu s-a oprit aici. Au reușit să aducă alături de ei, încă două mărci puternice, Livetarget și Tuf-Line, urmărind diversificarea gamei de năluci și de fire. Planurile de viitor sunt mărețe. Sunt vizate multiple direcții în care Mustad să-și diversifice activitatea. Dar toate acestea le vor descoperi pescarii noștri în timp.”
Radu Boloca – marketing manager Arrow International
Ace, brice și carice, pe probate, pe testate. Bineînțeles, de la Mustad
Nu cred că am fost vreodată un fan declarat al produselor Mustad, dar le-am folosit cu succes de-a lungul timpului din considerente calitate versus preț și disponibilitate în magazinele de pescuit. De la cârlige de pescuit pentru staționar și muscă, cârlige offset pentru pescuitul la bass și știucă, jiguri pentru pescuitul la șalau, până la cuțite de filetat, bagajerie și ochelari de soare, pe mine unul, sincer, produsele Mustad nu m-au dezamăgit. În 40 de ani de pescuit. Încă le mai am, încă le mai folosesc și vor urma și altele cu siguranță. Percepute greșit ca fiind niște produse ieftine, cârligele și accesoriile de la Mustad au de fapt un preț corect. Și în ciuda scumpirilor din ultima vreme, care au afectat implicit și piața de pescuit, produsele Mustad, prin Arrow International, au reușit cumva să își păstreze aceleași prețuri ca în 2021. Bașca mai sunt și reduceri. Cum unde? La un click distanță pe site-ul Arrow vă așteaptă peste 600 de repere Mustad care merită toată atenția noastră.
2 Comentarii
In vremurile „celelalte”, pe cand eram copil , Mustad era singura marca de carlige straine intrate pe piata Romaniei socialiste. Si erau vreo 2 modele:Crystal galbene „forjate” cu care am prins primii ciortani la nr 8, pt ca 1,6 si 8 erau singurele marimi disponibile in reteaua de stat) si marine, kendal cadmiate, tot vreo 2-3 tipodinmensiuni, cu care am facut primele taparine. Acum realizez ca si in socialism era un director socialist, de Com.Exteriopr, care dispunea de un buget limitat si de relatii in lumea pescuitului limitate.lua si el ceva acolo, dar erau BUNE.Tot pe atunci citeam in „Vanatorul si Pescarul Sportiv” (sa fi fost ani i’ 64-’68?/) la rubrica…. ‘Stiati ca..?’;..in unele insule din Polinezia AC DE PESCUIT este SUBSTANTIV COMUN sub denumirea MUSTAD (Analog incaltaminte sport= Adidas)?Azi realizez ca acele populatii stiau ce e aia ac de pescuit ‘manufacturat” , find vanatori culegatori, dar era vorba de acele de OTEL, eventual inoxidabil.Unde vreau sa ajung?/Sa tii cam un secol , un Planiglob si 3-4 sisteme social politice vanzand acelasi lucru (in Polinezia, si in coasta Japoniei postbelice, cu o puternica industrie proaspat demilitarizata) inseamna sa fii, in mare IMBATABIL la pret/calitate si marketing.
„Confirm.Recomand.Foarte bune.”Cam asta scriem consumatorii, despre ORICE, in timp ce promoterii, trend setter-ii, influencerii scriu destept si bine si se citesc intre ei.Societatea se polarizeaza si cultural, nu doar economic.Si eu m-am rupt economic de lumea pescuitului asa ca va pot aduce doar niste informati poate punctuale, vechi si care au scapat ochiului vigilent al motoarelor de cautare, algoritmilor lui Nuah Harari sau lui Big Brother Fake look.Da, cand am fost dus la pescuit, cam de prin 1965 incolo, mustad= carlig strain .Cele romanesti,cu tot patriotismul si nostalgiile mele socialistoide, erau RUGINITE din tipla.De la Mustad Luam/gaseam doar ceva Krystal galben „forjate” nr 6-8 cu care prideam ceras si crap- ca ERAU si Kendal cadmiate cu tija lunga, nr 8-10 9mai exista si No1) cu care faceam taparine si prindeam stavrid ca si acesta ERA. Normal nu le gaseasi nici mereu , nici oriunde. Privind retrospectiv, faptul ca MUSTAD intrase OFICIAL dincoace de Cortina de fier arata abilitatile „diplomatice” si perseverenta de a face comert peste tot.Probabil ca in valorile necuantificabile ale norvegienilor au ramas si cele UMANE. Nu stiu cine au fost ‘managerii” de la Mustad de atunci, nici „omologii” lor romani din servicii…aaasta, pardon, honni soit qui mal y pense, departamentele de Comert Exterior.Dar PESCARESTE si-au facut treaba si au facut fericita o generatie de ROMANI pe apele si cu pestii (si … tigaile !) de la ei de acasa. Ideea ea ca unii (oameni, firme, conceptii) pleaca, altii/altele vin, MUSTAD ramane.Si, ca sa nu credeti ca fac reclama, cand mai dadeam la stiuca si pastrav, dadeam cu Gamakatsu 13B.Probabil ca de aceea s-a gandit Mustad la ultra point sau cum ii zice.O firma mare nu poate lasa nise in care sa nu fie prezenta.
P.S. Cand eram mic, citeam in ‘Almanah vanatorul si Pescarul sportiv” ca in insulele Colo Dincolo din Polinezia , a doua insula pe dreapta, „Mustad” ar fi fost SUBSTANTIV COMUN desemnand carlig de pescuit (de otel) , pe modelul „Adidas”= pantofi de sport care nu sunt basheti chinezesti, nici tenisi autohtoni, din Romania Socialista