Lansete travel pentru călătoriile cu avionul la pescuit

 Lansete travel pentru călătoriile cu avionul la pescuit

Nu aş înlocui o lansetă dintr-o bucată pentru nimic în lume, dar…întotdeauna mi-a plăcut conceptul lansetelor travel pe care le poţi lua oriunde cu tine, în maşină, pe bicicletă, pe motocicletă, pe trotinetă, în avion şi alte mijloace de transport. Bineînţeles acolo unde lungimea tronsoanelor joacă un rol decisiv. În prima fază, din această nevoie cred au apărut primele lansetele telescopice. Mai de voie, mai de nevoie, mi-am cumpărat pe la începutul anilor 2000 o lanseta telescopică pentru spinning, Mitchell Tele Spin, lansetă pe care am folosit-o doar de două sau trei ori. Nu era ce trebuie.

Cât costă transportul lansetelor pe avion?

Prefer lansetele dintr-o bucată, majoritare în arsenalul meu de pescuit, mai puţin cele de 2,4m. Lansete pe care de-a lungul timpului le-am cărat cu avionul într-o grămadă de ţări cu ajutorul unui tub Bazuka Pro pe care îl împărţeam cu prietenii de călătorie. Costurile de transport cu avionul la un tub doldora de lansete (bagaj de cală special) variază între 50 şi 100 de euro pe sens, în funcţie de compania aeriană cu care zbori. În Bazuka de mai sus am băgat şi 21 de lansete, aşadar, dacă împarţi costurile la 4-5 pescari, nu e un capăt de ţară să îţi transporţi lansetele preferate peste hotare, mai ales pe cele dintr-o bucată.

Lansetele travel sunt permise ca bagaj de mână?

În ţări normale, cum sunt SUA şi Anglia, lansetele de travel din 3,4 sau 5 segmente sunt permise ca şi bagaj de mână la avion. În Europa, din păcate, nu este permis acest lucru, lansetele fiind considerate, probabil, arme albe şi nu se încadrează în dimensiunile standard ale bagajelor de mână. Bref, pe la noi, singurul mod de transport al lansetelor travel cu avionul este tot în bagajul de cală.

Româneşte, poate o strecori

Există şi cazuri, eu unul nu le-am întâlnit live, doar am auzit de ele, în care pasagerilor li s-a permis îmbarcarea în avion cu lansete de travel sau din două bucăţi. Mici ca lungime, ce-i drept, aşa la ochi. Cred poveştile astea deoarece şi pe fiu-miu l-au lăsat în avion, din Grecia spre Bucureşti pe o cursă WizzAir, cu o plasă de pescuit prinsă pe un băţ de bambus care depăşea un metru lungime. Puteţi încerca, eu unul nu am curaj să o fac cu lansetele mele.

De ce am nevoie de lansete travel?

Pentru că anul ăsta, si pe viitor, mi-am planificat mai multe plecări singur, prima fiind în Suedia, plecări care implică zbor cu avionul şi nevoia de minimum 2-3 lansete. Aşadar, varianta Bazuka a picat, prea puţine lansete pentru ditai tubul de transport şi nici nu mai am cu cine împărţi costurile în această situaţie. Suntem pe low budget, deh, pandemie, deci am nevoie de o variantă optimă de lansete travel.

Ce înseamnă lansete travel optime?

În cazul meu înseamnă să îmi intre în Elodia. Elodia, aşa au denumit-o prietenii mei care au cărat-o în diverse ispostaze, este o geanta troller hard Samsonite cu dimensiuni gabaritice. Cred că are peste 20 de ani şi a văzut mai toate apele pe care am pescuit de-a lungul timpului în călătorii. Şi toate concediile. O măsor pe Elodia în interior pe diagonală şi constat că pot introduce un tub cu o lungime maximă de 83-84cm. Bun, să începem căutarea.

Câte lansete travel am nevoie?

În principiu trei. Una ultralight pentru pescuitul pe râu cu rotative, oscilante mici şi micro voblere la păstrăv, lipan, biban, una medium pentru ştiucă şi şalău cu oscilante, spinnerbait, gume şi voblere, una medium hard pentru năluci mai mari, mai grele. N-ar strica nici una hard care să ducă năluci de peste 50g, că totuşi, vorbim de Suedia şi posibil pescuit la alte specii de talie mare. Deci patru în plm, nu trei, cum ar spune Adi Despot.

Unde am căutat lansete travel în magazinele de pescuit?

Subiectiv, am căutat lansete travel în magazinele MimTeam şi Arrow Internaţional. Prima ieşită în cale, DAM Quadra Safar, în două modele, 2,10m (10-30g, greutate 153g lungime transport 0,58m, medium light, patru segmente) şi 2,40m (15-40g, greutate 176g, lungime transport 0,65m, medium hard, patru segmente). O optiune ok aş putea spune, prin prisma preţului mic (254 şi 288 lei) şi a faptului că firma DAM a recuperat în ultima vreme mult teren pe segmentul de pescuit la răpitori. Dar, aceste două lansete ar fi rezolvat doar o parte din caz.

Lansete travel Daiwa şi Savage Gear la Arrow Internaţional

Dau un search şi apar în ordinea numerelor de pe tricou primele trei, Daiwa Mega Force Travel Spinn, 2,20m (7-25g, greutate 120g, lungime transport 0,62m, patru segmente), 2,40m (10-40g, greutate 160g, lungime transport 0,66m, patru segmente), 2,40m (30-70g, greutate 185g, lungime transport 0,66m, patru segmente), preţuri între 199 si 227 lei. Dacă era şi un ultralight…ar fi acoperit toată plaja de lansete travel de care aveam nevoie.

I’m a Savage, yeah!

La o categorie mai sus de preţ, nu foarte departe, am găsit trei lansete Savage Gear Parabellum Travel, 2,14m (3-14g, greutate 99g, lungime transport 0,65m, patru segmente), 2,44m (10-30g, greutate 137g, lungime transport 0,66m, patru segmente), 2,79m (7-24g, greutate 147g, lungime transport 0,75m, patru segmente). Preţuri între 376 şi 438 lei, blancuri Toray, ca aşa se poartă. Mi-a plăcut doar primul model, pretabil pentru pescuit ultralight, celelalte două fiind prea lungi pentru gusturile mele, chiar dacă încăpeau în Elodia. Voi vedea cum le combin, important este că am găsit suficiente lansete din care să aleg.

So many lures, so little time! Alte magazine, alte lansete travel

Nu m-am limitat la cele două magazine de mai sus doar prin prisma faptului că avem o colaborare care durează de mulţi ani. Pur şi simplu nu îmi place să merg în magazine de pescuit. De ce? Pentru că întotdeauna când intru într-un magazin nu mă pot abţine să cumpăr de-a valma năluci sau articole de pescuit de care nu am neapărată nevoie. Îmbucurător pentru piaţa din România, la un search pe google “lansete travel”, am găsit o grămadă de alte firme în magazinele de specialitate de noi. N-am mai ajuns să le văd, cum v-am spus mai sus, încerc să mă las de cumpărături în exces.

Rise like a Phenix, lansete travel Asava

Ca şi pasărea Phenix ce renaşte din cenuşă, poetic vorbind, aşa mi-am amintit de nişte lansete travel pe care le-am văzut la Dorian Dubovoi în urmă cu câţiva ani. Două lansete din trei segmente, care mufate nu pierdeau nimic din acţiune în sarcină, comportându-se în ansamblu ca o lansetă dintr-o bucată. Sincer, n-am reţinut atunci decât că erau făcute de Andrei Sava, nu şi provenienţa blancurilor. Cert este că mi-au plăcut foarte mult şi ceva mi-a rămas întipărit acolo în memoria mea de elefant. Glumesc, toţi prietenii mei ştiu că sunt extraordinar de uituc. Dar erau ce trebuie.

Pe urmele păsăriilor Phenix

Îl sun pe Dorian să îl întreb de cele două lansete, îmi spune că de fapt sunt trei. În plm. Fix în timp ce l-am sunat pleca la pescuit cu una dintre ele, şi îmi confirmă că memoria nu mă înşală, lansetele sunt montate de Andrei Sava pe blancuri Phenix. Bine, bine, dar ce blancuri? Mă repede prieteneşte, pesemne că mânca şalăul, şi îmi promite că face poze când ajunge acasă. Vin fotografiile, blancurile sunt Phenix BR3 RedEye Travel Series, unul este BR3-720MS (7′2″, 6-12lb, 3/8-1/2 oz), iar celălalt BR3-700MH (7′8″, 8-17lb, 3/8-1/2 oz). Pe a treia lansetă a rămas că o fotografiază când ajunge la aceasta, având-o în altă parte. În plus, îmi spune că în ultimii ani a pescuit doar cu lansetele astea două, deci nu mi-au plăcut degeaba.

Răspunde la telefon, telefon, telefon…

Pai nu îl sun eu pe Sava? Întâmplător, sau nu, momentul a coincis cu lansarea site-ului RodbuildingShop.com şi normal că Sava nu a răspuns la apelul meu, fiind prins până peste cap în acest nou proiect. Dacă era la pescuit îmi răspundea… Şi totuşi, blancurile astea n-or fi ele pe site? Ei bine, erau. Ce a urmat? Păi dacă nu vine Mahomed la munte, vine muntele la Mahomed. M-am apucat să fac o comandă, în felul acesta, vrea, nu vrea, tot mă sună Sava a.s.a.p.

 

După cum vedeţi în comanda de mai sus, am ales trei blancuri care să îmi acopere nevoile pentru viitoarele mele lansete travel, Phenix BR3-720MS, BR3-700MH şi BR3-780H. Fiind un site dedicat rodbuilding, am scobit şi prin elementele de montaj pentru a-mi configure lansetele exact aşa cum mi le imaginez eu. Grip-urile de carbon G2 împreună cu mandrine Seaguide Skeleton XMS şi inele Seaguide LS Titanium mi s-au părut cele mai potrivite pentru acest proiect.

Am pus şi o aţă de montaj portocalie, pentru că merge cu negru carbon, cu logo Phenix şi pentru că m-am săturat să tot văd lansetele ale cu matisaje galben ASava prin barcă, la prieteni, la Sava, la Boanţă, pe Facebook, Instagram, Tik Tok.  Alergie. Să pun şi plută?

Strada Speranţei la parter, Corina

Totuşi, ca să nu mă trezesc cu comanda la uşă, normal că le vreau montate, am scris la adresă “Strada Speranţei, la parter” plus un mesaj în care solicitam să mă sune Domnul Andrei Sava în persoană. Întâmplător sau nu, pe fata care se ocupă de comenzile RodbuildingShop.com o cheamă Corina.

“Vine sau nu vine, daţi-mi un răspuns
Nu cred chiar de mine să se fi ascuns.
Unde umblă? Unde este?
De mi-ar da măcar o veste
Să ştiu că există şi mi-ar fi de ajuns.

Sa-i amintiţi vă rog frumos adresa mea
Când vă întâlniţi cu fericirea
Casa cu flori, strada Speranţei la parter
O mai aştept şi mai sper…”

Va urma.

PS1: În cât timp credeţi că m-a sunat Sava înapoi?

PS2: N-am rezolvat însă problema cu ultralight…

PS3: Voi ce lansete travel folosiţi?

Citește continuarea aici!

Daca ti-a placut, apreciez orice SHARE

Andy Arif

https://andyarif.ro

Pescuitul este o joaca frumoasa, atunci mai ales atunci cand o iei in serios. Copil de pescar, tata de pescar, prieten de pescar, povestitor, calator, iubitor de natura, visator in aceasta minunata lume a pescuitului. Fie ea vorbita, scrisa, foto, video sau online.

Postari asemanatoare

Spune-ti parerea

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ro_RO
Powered by TranslatePress »